Ajánlj minket!
AJÁNDÉK Hand Emojji Images Regisztráció után minden tanfolyamunkat kipróbálhatod!

ASZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

(2024. augusztus 1. napjától hatályos)

 

I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK


1. Bevezetés
1.1. Az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban „ÁSZF”) szabályozzák a HOTEL-INA
Korlátolt Felelősségű Társaság (cégjegyzékszám: 01-09-563832, székhely: 1111
Budapest, Kruspér utca 6-8. 3. em. 46. ajtó adószám: 10374470-2-43, a továbbiakban:
„Szolgáltató”), mint szolgáltató, azaz az általunk nyújtott és a www.linguina.hu
honlapunkon (a továbbiakban: „Honlap”) keresztül elérhető e-learning szolgáltatásaink (a továbbiakban: „E-learning szolgáltatás”, vagy „E-learning előfizetés” együttesen: „E-learning szolgáltatások” vagy „E-learning előfizetések”) igénybevételének főbb feltételeit.
1.2. Az E-learning szolgáltatás vagy E-learning szolgáltatások megrendelésével a szolgáltató, azaz közöttünk (a továbbiakban: „Szolgáltató” vagy „Vállalkozás”) és közötted, mint felhasználó között (a továbbiakban: „Felhasználó”) között szolgáltatási szerződés (a
továbbiakban: „Szerződés”) jön létre.
1.3. A Szerződés tartalmát jelen ÁSZF, a Honlapon kínált szolgáltatásokra vonatkozó tájékoztató, és a vonatkozó jogszabályok határozzák meg.
1.4. A Szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek).
1.5. A Szerződés nyelve a magyar.
1.6. A Szolgáltatónak magatartási kódexe nincs.
2. A Szolgáltató adatai:
2.1. HOTEL-INA Korlátolt Felelősségű Társaság
cégjegyzékszám: 01-09-563832
székhely: 1111 Budapest, Kruspér utca 6-8. 3. em. 46. ajtó
adószám: 10374470-2-43
telefonszám:+36 (30) 633 0180
e-mail: admin@linguina.eu
3. A Tárhely szolgáltató adatai:
3.1. COMPOSE-IT Kft.
cégjegyzékszáma: 01-09-320363
székhelye: 1116 Budapest, Sztregova utca 1. 3. em.
adószám: 22690685-2-43
telefonszám: +36 (30) 525 5089
e-mail: info@composeit.hu
4. Az ÁSZF hatálya és módosítása
A Szolgáltató bármikor jogosult a jelen ÁSZF jogszabályi keretek közötti módosítására. A Szolgáltató az aktuális módosításról rövid felhívás formájában tájékoztatja a Felhasználókat a Honlapon.

II. FOGALMAK

fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában – a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével –
fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdaságitevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet,egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ,
igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb
formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet]
alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is;
felhasználó: az a regisztrált felhasználó, akivel szerződést kötünk, és aki megfizeti a
szolgáltatás díját; vállalkozás: a Polgári Törvénykönyvben meghatározott vállalkozás; szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy; szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek alapján a vállalkozás a fogyasztó részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, ideértve a digitális szolgáltatásokat is; távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;

E-learning előfizetés: a felhasználó jogosultsága arra, hogy az adott E-learning tananyagot, a szerződés illetve az előfizetés tartama (időszak) alatt, díj megfizetése ellenében, a Honlapon és az ÁSZF-ben foglaltak szerint a felhasználói fiókján keresztül
elérje, igénybe tudja venni;
áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit (a továbbiakban: a digitális elemeket tartalmazó áru);
digitális tartalom: digitális formában előállított vagy szolgáltatott adat;
díj: a digitális tartalom szolgáltatásáért vagy a digitális szolgáltatás nyújtásáért fizetendő ellenszolgáltatás;
tartós adathordozó: olyan eszköz, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. Ilyen eszköz különösen a papír, az USB kulcs, a CD-ROM, a DVD, a memória kártya, a számítógép merevlemeze és az
elektronikus levél; 

távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz;
személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre (érintett) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
kompatibilitás: a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás átalakításának szükségessége nélkül olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú digitális
tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják;
funkcionalitás: a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse;
interoperabilitás: a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól, amellyel az azonos típusú digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják.

III. A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELE

1. A szolgáltatás lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás

Az E-learning szolgáltatásainkra a Honlapon történő regisztrációt követően tudsz előfizetni.
A Honlapon történő regisztrációt követően több tanulmányi szint közül van lehetőség
választani.
Az adott tanulmányi szint kategóriára rákattintva leírást találsz az adott tanulmányi kategóriába tartozó önálló tanulást biztosító kurzusainkról.
Tanulmányi szint kategóriánként három előfizetési csomagot biztosítunk:
• havi előfizetés;
• negyedéves előfizetés;
• éves előfizetés;
Az előfizetési csomag adatlapján is tájékoztatunk arról, hogy az adott előfizetési csomag mit tartalmaz.
Az előfizetési csomag adatlapján feltüntetjük annak árát is, ami az előfizetés tartamától
függően változik.

2. A szolgáltatás díja

Az E-learning szolgáltatás ellenértéke forintban (HUF) kerül meghatározásra, és tartalmazzák a 27% általános forgalmi adót. Fenntartjuk a jogunkat arra, hogy a közzétett szolgáltatási díjakat megváltoztassuk, azonban az esetleges díjmódosítás a már megkötött szerződéseket nem érinti. A szolgáltatás díja a számlázási időszakra vonatkozó valamennyi költséget tartalmazza. A díj általános forgalmi adó tartalmát is feltüntetjük.

3. A hibás díjfeltüntetés

A Szolgáltató, azaz mi megteszünk mindent annak érdekében, hogy az adott E-learning szolgáltatás díja pontosan kerüljön feltüntetésre. Mind ezek mellett előfordulhat, hogy a Szolgáltatások díja hibásan kerül feltüntetésre. A nyilvánvalóan téves szolgáltatási díj feltüntetése esetén, vagy rendszerhiba miatt megjelenő téves szolgáltatási díj esetén a
Szolgáltatóként nem vagyunk kötelesek a hibás Szolgáltatási díjon szolgáltatást nyújtani, ez
esetben a Szolgáltató felajánlhatja a helyes szolgáltatási díjon történő szolgáltatás
nyújtását, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat attól, hogy a szolgáltatást igénybe
vegye.

4. Az adatbeviteli hibák

4.1. Az E-learning előfizetés megrendelése véglegesítése előtt folyamatosan lehetőséged van
arra, hogy az általad bevitt adatokat módosítsd (a bevitt adatok a böngészőben a vissza
gombra kattintva javíthatóak). A regisztrációdat követően pedig a neved alatt lenyitható
menüsorban, a „profil szerkesztése” menüpontban módosíthatod a már általad bevitt
adatokat.
4.2. A Felhasználó, azaz a te felelősséged, hogy az általad megadott adatok pontosan kerüljenek
rögzítésre, mert ezen adatok alapján kerül sor a számlázásra.
4.3. A megrendelés elküldésével te, mint Felhasználó tudomásul veszed, hogy mi, mint
Szolgáltató jogosultak vagyunk a hibás, pontatlan adatbeviteléből eredő minden kárát és
költségét rád hárítani. A hibás, pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért való
felelősségünket kizárjuk. A rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely
telítettsége akadályozhatja a visszaigazolás kézbesítését, ami gátolhatja a Szerződés
létrejöttét is.

5. A Szolgáltatás igénybevételének technikai feltételek

Szolgáltató a Szolgáltatást stabil, folyamatosan rendelkezésre álló, hálózati hibáktól mentes,
minimum 1,5 mbps sebességű internetkapcsolatta, és a Chrome, Chrome Android, Edge,
Firefox, Firefox for Android, Safari on iOS, Opera Android, internet-böngészők megfelelő
verzióinak használatával tudja igénybe venni. A technikai feltételek meglétéről a
Felhasználónak kell gondoskodni, ezek nélkül nem tudja a Szolgáltatását megfelelő
minőségben igénybe venni.
6. A szolgáltatás megvásárlásának menete
6.1. Az E-learning szolgáltatásainkat a Honlapon történő regisztrációt követően, illetve a
későbbiekben bejelentkezéssel és az E-learning szolgáltatás díjának megfizetése után
tudod igénybe venni. A regisztrációt a Honlapon a „Bejelentkezés” menü pont alatt tudod
elvégezni.
A regisztráció során a csillaggal jelölt adatokat kötelező megadnod.
6.2. A „Regisztrálok” gomb megnyomásával a részedre, mint felhasználó részére egy
megerősítő e-mailt küldünk a regisztráció során általad megadott e-mail címre.
6.3. Az E-learning tananyagokat online tudod igénybe venni, kizárólag bizonyos
tansegédletek, feladatlapok letöltése lehetséges.
6.4. A Honlapon történő regisztrációt követően több tanulmányi szint közül választhatsz.

5
Az adott tanulmányi szint kategóriára rákattintva leírást találsz az adott tanulmányi
kategóriába tartozó önálló tanulást biztosító kurzusainkról.
Lehetőséget biztosítunk arra is, hogy az önálló tanulást biztosító kurzusainkba betekints, hogy az E-learning tananyag előfizetés megvásárlása előtt eldönthesd, hogy az adott E-
learning tananyag szintje megfelelő lesz-e a számodra. Regisztrációt követően 2 próbamodult próbálhatsz ki.
6.5. Amennyiben a Honlap által felkínált „Előfizetek” gombra kattintassz, úgy a Honlap elnavigál
az adott tanulmányi szint kategóriában elérhető előfizetéseinkhez, ahol kiválaszthatód, hogy
időtartamban melyik lesz számodra a legkedvezőbb.
6.6. Tanulmányi szint kategóriánként három előfizetési csomagot biztosítunk:
• havi előfizetés;
• negyedéves előfizetés;
• éves előfizetés.
Az adott előfizetés adatlapján rövid tájékoztatót találsz, hogy az milyen szolgáltatásokat
tartalmaz.

6.7. Az előfizetés rövid leírása után találod a „kosárba teszem” gombot, amivel az adott E-
learning előfizetés a kosárba kerül.

A „kosár” ikonra kattintva egy összesítő jelenik meg, hogy mi a kosár tartalma. A „kosár”
összesítő további két lehetőséget kínál fel. A „kosár” gomb megnyomásával részletesen
megismerheted a kosár tartalmát. Itt lehetőséged van kupon beváltására is, amennyiben
erre jogosult vagy. A „kosár” funkción belül választhatod „Apple Pay” fizetést
(https://www.apple.com/hu/apple-pay/ ), illetve a „Proceed to Checkout” gomb
megnyomása elirányít a számlázási adatok kitöltéséhez.
A kosár tartalmát kiürítheted, úgy hogy az általad kiválasztott E-learning szolgáltatás mellett
rákattintasz az „x” jelre.
6.8. A számlázási adatok megadásakor a csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező, azaz ezen
mezők kitöltése nélkül nem tudod kifizetni a szolgáltatás díját, és így nem tudod igénybe
venni a szolgáltatásunkat sem.
6.9. A Kosárban az „Előfizetek” gomb megnyomásával, te mint Felhasználó ajánlatot teszel a
részünkre a kiválasztott E-learning szolgáltatás igénybevételére. Az ajánlat elküldés
fizetési kötelezettséget keletkeztet a számodra.
6.10. Az „Előfizetek” gombbal az ajánlatod elküldésére akkor van lehetőséged, ha
• a számlázási adatokat kitöltötted;
• ha megadtad a bankkártya adataidat;
• ha lefogadtad az ÁSZF-t a check box kipipálásával;
• ha elfogadtad az adatkezelési tájékoztatót a check box kipipálásával;
• ha belegyeztél abba, hogy az E-learning szolgáltatásunkat a Szerződés létrejöttétől
számított 14 (tizennégy) napon belül megkezdjük és egyben tudomásul vetted azt,
hogy ezen engedély megadásával és a Szolgáltatás megkezdésével az indokolás
nélküli elállási/felmondási jogodat elveszíted, szintén a vonatkozó check box
kipipálásával.
A Szerződés az általad, mint Felhasználó által, a megrendeléssel tett ajánlatnak az általunk,
mint Szolgáltató által történő elfogadásával jön létre jelen ÁSZF rendelkezései szerint,
feltéve ha fizetési kötelezettségedet is teljesítetted. Szolgáltatóként kötelesek vagyunk az általad, mint Felhasználó által az „Előfizetek” gomb
megnyomásával elküldött megrendelésedet legalább e-mailben visszaigazolni, azaz a
megrendelés elküldését követően automatikusan kettő darab visszaigazoló e-mailt küldünk.
Az első visszaigazoló e-mail tartalmazza:
• az általad kiválasztott E-learning szolgáltatás leírását, ellenértékét;
• hogy a te, mint Felhasználó, a „Megrendelés” elküldésével hozzájárultál ahhoz,
hogy mi, mint Szolgáltató, a Szolgáltatást a Szerződés megkötésétől számított
14 (tizennégy) napon belül megkezdjük, és egyben tudomásul vetted azt, hogy
ezen engedély megadásával és a Szolgáltatás megkezdésével az indokolás
nélküli elállási/felmondási jogodat elveszíted.
A második visszaigazoló e-mailt pedig a fizetés teljesülését követően küldjük meg, amely az
előfizetésed díján kívül, tájékoztat arról, hogy a következő díjfizetés mikor válik majd
esedékessé.
Az első visszaigazoló e-mail a részünkről, mint Szolgáltató részére az általad, mint
Felhasználó által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre
közöttünk.
Mint Felhasználó, mentesülsz az ajánlati kötöttség alól, ha legkésőbb 48 órán belül nem
kapod meg tőlünk, mint Szolgáltatótól a megrendelést elfogadó első visszaigazoló e-mailt.
6.11. Ha a megrendelésed már elküldted, és bármelyik visszaigazoló e-mailben hibát veszel észre
az abban szereplő adatokban, úgy azt 1 (egy) munkanapon belül jelezheted nekünk.
Amennyiben értesítésed elmarad, az ebből eredő esetleges károk kizárólag téged terhelnek.
6.12. Az E-learning tananyag a vásárlás folyamatának befejezése után pár perc elteltét követően
elérhetővé válik.

6.13. Amennyiben a továbbiakban nem kívánod a Szolgáltatásainkat igénybe venni, úgy e-
mailben bármikor kérheted a Szolgáltatás megszüntetését, illetve regisztrált fiókod törlését is. Az üzenet megérkezését követően, amennyiben van folyamatban levő Szerződésed, úgy
a Szerződés fordulónapjával gondoskodunk a Szolgáltatásunk megszüntetéséről, illetve ha
a kérésed a fiókod törlésére is vonatkozik, akkor a fiókodat is töröljük. Az eltávolítás után az
adatok visszaállítására többé nincs mód. Az elszámolást illetően az ÁSZF III/11.1. pontja az
irányadó.
6.14. Mindent elkövetünk annak érdekében, hogy az E-learning szolgáltatás az előfizetés tartama
alatt folyamatosan elérhető legyen. Azonban a vállalásunkban nem számít bele az esetleges
rendszerkarbantartás, továbbá az esetleges internetkimaradások, amelyek a felelősségi
körünkön kívül esnek.
6.15. Az E-learning tananyag a felhasználási jogod időtartama alatt érhetőek el a fiókodban,
kivéve ha a Szerződés az ÁSZF III/11. pontban meghatározott okok miatt megszűnik, vagy
a hozzáférését más okból felfüggeszteni vagy korlátozni vagyunk kénytelenek.

7. Fizetés

Az E-learning tananyag elérése kizárólag online, bankkártyával történő előre fizetéssel
lehetséges, ami a Szolgáltatások igénybevételének feltétele. Az alábbi fizetési rendszereken
keresztül:
• STRIPE (https://stripe.com/en-hu )
• GooglePay
(https://wallet.google.com/wallet/u/0/home?utm_campaign=redirect&utm_source=pg
c&utm_medium=website )
• Apple Pay (https://www.apple.com/hu/apple-pay/ ) Az első fizetésed során regisztrálnod kell azt a bankkártyát, amit az E-learning előfizetés
megrendelésekor használni szeretnél.
A bankkártya adataidhoz közvetlen hozzáférésünk nincs.
A Szolgáltatás díjáról a számlát a fizetés teljesülését követően haladéktalanul megküldjük
neked az általad megadott e-mail címre.
Az aktuális díjfizetés esedékességének az időpontja – az előfizetés tartamától függően – a
tartam lejáratának napja. Pl. amennyiben a „Megrendelésed” októbere 26. napján történt,
akkor három hónapos előfizetés esetén a következő terhelés időpontja január 26. napja.
Amennyiben a terhelés olyan napon lenne esedékes, amely a számánál fogva az adott
hónapban nincs, úgy a terhelés az azt követő napon megy végbe.
Felhívjuk figyelmedet, hogy az E-learning szolgáltatás, az időtartamának lejáratát
követően automatikusan megújul, és annak díja automatikusan levonásra kerül a bankszámládról.
A terhelésről automatikus e-mailt küldünk, amiben a következő terhelés dátuma szerepel.
A megadott bankkártya adataidat a „profil szerkesztése” menüpontban tudod módosítani.

8. Elektronikus számla

A 2007. évi CXXVII. törvény 175. § szerint elektronikus számlát alkalmazunk. Az ÁSZF
elfogadásával, mint számlabefogadó hozzájárulsz ahhoz, hogy a részedre e-számlát
állítsunk ki.
9. Kupon

Előre meghatározott feltételek teljesülése esetén a Szolgáltató, meghatározott
Szolgáltatásainak díjából százalékban megállapított kedvezményt biztosít. A kedvezményes
díj miden esetben az eredeti díjból kerül kiszámításra. Egyes kedvezmények nem vonhatóak
össze.
A kuponok igénybevételének feltételeiről a Szolgáltató hírlevélben tájékoztatja a
szolgáltatást igénybevevőket.
10. A szerződés időtartama

A Szerződésed időtartama megegyezik az előfizetői időszakkal, azaz azzal az időtartammal,
amíg az adott E-learning szolgáltatás elérhető a részedre.
A Szerződés minden egyes fizetést követően megújul a következő időszakra, kivéve
ha a Szerződés az ÁSZF III/11. pontban felsorolt okokból kifolyólag megszűnik.

11. A Szerződés megszűnésének esetei
11.1. Szolgáltatás lemondásával
A Szolgáltatásunkat bármikor lemondhatod a részünkre e-mailben küldött kifejezetten a
Szolgáltatás lemondására irányuló nyilatkozatoddal. A Szerződés a szolgáltatási időszak
végével szűnik meg, és a Szerződés nem kerül megújításra. A Szolgáltatás lemondása
esetén az E-learning tananyag(ok) a már kifizetett időszak utolsó napjáig elérhető, így ez
esetben arányos díjvisszatérítésre sincs lehetőség.

11.2. Szerződés felmondásával
Amennyiben az E-learning szolgáltatásunkat, és így a kapcsolódó Szerződés
rendelkezéseit módosítjuk erről észszerű időben, e-mailben tájékoztatunk különös
tekintettel a módosítás jellemzőiről és idejéről, a fogyasztó és vállalkozás közötti, áruk
adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások
nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI.30.) Korm.
rendelet (a továbbiakban: „Rendelet 1.”) 27. § (2) bekezdés szerinti felmondási jog
gyakorlásának lehetőségéről, valamint arról, hogy mint fogyasztónak lehetőséged van a
módosítás mellőzését kérni.
A tájékoztatás kézhezvételétől (az e-mail elküldésének napja) vagy a szerződés
módosításától (az erre vonatkozó tájékoztató e-mail elküldésének napja) számított 30 (harminc) napon belül a Szerződést díjmentesen felmondhatod, ha a Szerződés
megváltozott feltételekkel történő teljesítése hátrányosan érinti az E-learning
szolgáltatáshoz való hozzáférésedet, illetve annak használatát, kivéve, ha a módosítás
hátrányos hatása csekély mértékű. Ez esetben az ÁSZF VI/13-14. pontjában foglaltak
irányadóka.
Nem gyakorolhatod a felmondás jogát, ha biztosítjuk a számodra, mint fogyasztó számára,
hogy többletköltség nélkül megtartsd a módosítás nélküli Szolgáltatást, feltéve, hogy a
teljesítés a módosítás nélkül is szerződésszerű marad.
11.3. Szolgáltatás lejártával
A Szolgáltatás abban az esetben jár le, ha nem fizeted meg határidőben a Szolgáltatás
díját.
11.4. Szolgáltatói felmondás
Azonnal hatállyal jogosultak vagyunk megszüntetni a Szerződést, abban az esetben
amennyiben megszeged az ÁSZF VIII. szakaszába foglalt rendelkezéseket. A szerződésszegésről történő tudomásszerzést követően a felmondó nyilatkozatunkat e-
mailben küldjük meg a részedre, amely tartalmazza felmondás indokolását, és azt, hogy az a Szolgáltatáshoz való hozzáférésedet, a felhasználói fiókoddal együtt haladéktalanul
töröljük. A felmondás a Szerződést a tudomásszerzéssel (az erre vonatkozó e-mail
elküldésének napja) megszünteti. A Szolgáltatás díja ez esetben nem jár vissza, mint
meghiúsulási kötbér minket illet.
11.5. Szolgáltatást megszüntetése
Ha bámely ok miatt megszüntetjük az E-learning szolgáltatásainkat, akkor erről ésszerű
határidőn belül e-mailben értesítünk. A Szolgáltatás megszüntetésének napjával a
Szerződésed/Szerződésid is megszűnnek. Ez esetben a Szolgáltatás díjának arányos
részét megtérítjük az ÁSZF VI/13. pontjában foglalt módon.
11.6. Jogszabályban foglalt egyéb okok
IV. ELÁLLÁS / FELMONDÁSI JOG
1. Az ÁSZF által szabályozott Szolgáltatás igénybevétele során a fogyasztó, azaz téged – feltéve,
ha nem vállalkozásként veszed igénybe az E-learning szolgáltatásunkat úgy a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet
(a továbbiakban: „Rendelet 2.”) alapján a Szerződés megkötésétől számított 14 (tizennégy)
napon belül – indokolás nélküli – elállási jog illet meg, akkor ha a Szerződés megkötését követően
a Szolgáltatást nyújtását , mint Szolgáltató, nem kezdjük meg a részedre, azaz ez E-learning
tananyagot nem tesszük (valamely ok miatt) elérhetővé. Abban az esetben, ha az E-learning tananyagot a részedre elérhetővé tesszük (tehát a szolgáltatás nyújtását megkezdjük) úgy nem
elállási, hanem indokolás nélküli felmondási jog illet meg.
2. Az elállás/felmondás jogát az alábbi módok egyikén gyakorolhatod a fent kiemelt határidőn belül:
• telefonon (+36 30 633 0180) kifejezetten úgy nyilatkozol, hogy a Szerződéstől el
kívánsz állni vagy azt fel kívánod mondani.
• e-mailben (admin@linguina.eu) kifejezett nyilatkozatot teszel, hogy a Szerződéstől
el kívánsz állni vagy azt fel kívánod mondani.
• a Rendelet 2. 2. számú mellékletét képező nyilatkozat útján – amit a Honlapunkról le
tudsz tölteni – úgy, hogy az e-mailben vagy postán megküldöd nekünk.

3. Ha, mint fogyasztó a fentieknek megfelelően elállsz a Szerződéstől – feltéve, hogy a Szolgáltatás
nyújtását a Szolgáltatókén még nem kezdtük meg, azaz az E-learning tananyagot még nem
tettük elérhetővé a részedre – úgy Szolgáltatóként haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról
való tudomásszerzésünktől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatérítjük az általad, mint
fogyasztó által ellenszolgáltatásként esetleges megfizetett teljes összeget.
4. A teljesítés megkezdését követően – tehát azt követően, hogy az E-learning tanagyagot a részedre
elérhetővé tettük – mint fogyasztó Vásárló, felmondod a Szerződést, köteles vagy a felmondás
Szolgáltatóval való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatásaink arányos díjat a részünkre, mint
Szolgálató részre megfizetni. Az általad, mint fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a
Szerződésben megállapított egyes Szolgáltatások ellenértéke adóval növelt teljes összege alapján
állapítjuk meg.
5. Az elállás vagy felmondás esetén a részedre esetlegesen visszajáró összeget az általad, mint
fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon térítjük vissza. A kifejezett
beleegyezésed alapján a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhatunk, úgy hogy ezáltal
semmilyen többletdíj nem terhelhet.
6. Kifejezetten felhívjuk figyelmedet, hogy mint fogyasztó, nem gyakorolhatod azaz elveszíted
a fent részletezett indokolás nélküli elállási/felmondási jogodat ha a
• mi mint, Szolgáltató vállalkozás a te, mint fogyasztó vásárló kifejezett, előzetes
beleegyezéseddel kezdjük meg a teljesítést (azaz az E-learning tananyagot
elérhetővé tesszük), és
• a te, mint Vásárló fogyasztó ezzel beleegyezéseddel egyidejűleg nyilatkozol
annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíted
az indokolás nélküli elállási/felmondási jogodat, feltéve, hogy a
• a vállalkozás a szerződés megkötését e-mailben visszaigazolta.

7. Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt
megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati
kötöttséget megszünteti.

V. HÍRLEVÉL

A Honlapunkon regisztrálók a regisztráció során az adatok megadásakor engedélyezhetik hírlevél
küldést. A hírlevél szolgáltatást igénybe vevő a hírlevélre történő feliratkozással előzetes,
önkéntes és kifejezett hozzájárulását adja, ahhoz, hogy az általa megadott e-mail címére a
Szolgáltató a termékeire, szolgáltatásaira vonatkozó tájékoztatást, marketing elemeket tartalmazó
hírlevelet küldjön, továbbá hogy az e-mail címét a hírlevél szolgáltatásnyújtása céljából kezelje.
Amennyiben a Honlapunkra regisztráló a továbbiakban nem kívánja a hírlevél szolgáltatást

igénybe venni, úgy a Szolgáltatónak küldött e-mail üzenetben kérheti az által megadott e-
mail hírlevél listáról való törlését, vagy a hírlevélben szereplő leiratkozás linken keresztül leiratkozhat.

VI. HIBÁS TELJESÍTÉS, SZAVATOSSÁG

1. Hibás teljesítés
1.1. A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a
szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít
hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a
hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
1.2. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni
kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba
jellegével összeegyeztethetetlen.

2. Kellékszavatosság
2.1. Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
2.2. Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe
véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti,a hibát a kötelezett költségére maga
kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a
kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a nem tud eleget tenni, vagy
ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
2.3. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
2.4. A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott
költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot,
vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
2.5. A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni.
2.6. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két
hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
2.7. Jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.
2.8. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a
teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.
2.9. A jogosult kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel
szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.
2.10. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.
3. Speciális fogyasztói szavatossági rendelkezések az E-learning szolgáltatás
vonatkozásában
3.1. Fogyasztókánt a kellékszavatossági igényedet a fogyasztó és vállalkozás közötti, áruk
adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI.30.) Korm.
rendelet (a továbbiakban: „Rendelet 2.”) rendelkezései szerint érvényesítheted.
3.2. Tekintettel az E-learning szolgáltatás jellegére, a vállalkozás, azaz mint, Szolgáltató
esetleges hibás teljesítésünk (nem szerződésszerű teljesítésünk) esetén kellékszavatossági
igény(ek) érvényesítése illet meg.
3.3. A fogyasztóként kellékszavatosság körében jogosult vagy – a szerződésszegés súlyához
igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, illetve a digitális tartalom
szolgáltatására irányuló Szerződést megszüntetni, ha
• a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy az a vállalkozásnak, azaz nekünk
aránytalan többletköltséget eredményezne;
• a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettségének a vállalkozás, az mi nem
tettünk eleget;
• ismételten teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás, azaz mi
megkíséreltük a Szolgáltatás szerződésszerűvé tételét;
• a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a szerződés azonnali
megszüntetését teszi indokolttá; vagy
• a vállalkozásként, mint Szolgáltató nem vállaltuk a szolgáltatás szerződésszerűvé
tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy észszerű határidőn belül vagy neked,
mint fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogjuk a szolgáltatást
szerződésszerűvé tenni.

3.4. A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a
vállalkozásként, mint Szolgáltató – a neked, mint fogyasztó számára okozott jelentős
kényelmetlenség nélkül, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás jellegére és céljára
figyelemmel – kötelesek vagyunk a teljesítést a hiba általad, mint fogyasztó általi közlésétől
számított észszerű időn belül térítésmentesen szerződésszerűvé tenni.
3.5. A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a
digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki jellemzőitől függően a vállalkozásként,
mint Szolgáltató megválaszthatjuk a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás
szerződésszerűvé tételének módját.
3.6. Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a
fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó részére
ténylegesen nyújtott szolgáltatás értékének különbözetével.
3.7. Ha a szerződés meghatározott időtartamon keresztül nyújtott folyamatos szolgáltatásról
rendelkezik, az ellenszolgáltatás arányos leszállításának arra az időtartamra kell
vonatkoznia, amely időtartam alatt a szolgáltatás nem volt szerződésszerű.
3.8. Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni a szerződést, a
vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
3.9. Amennyiben, mint fogyasztó Vásárló, a Szerződést – mint kellékszavatossági jog – meg
kívánod szüntetni, úgy e jogot, nekünk, mint vállalkozás Szolgáltatónak címzett, a
megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolhatod.
3.10. Az E-learning szolgáltatást, a Szerződés megkötését követően indokolatlan késedelem
nélkül elérhetővé tesszük (Rendelet 1. 17. § (1) bekezdés). Az E-learning szolgáltatást akkor
teljesített általunk, ha azt a számodra elérhetővé tettük (Rendelet 1. 17. § (2) bekezdés b)
pont). Amennyiben az iméntieknek nem teszünk eleget, úgy köteles vagy felhívni minket a
teljesítésre. Ha a felhívásod ellenére az E-learning szolgáltatást késedelem nélküli vagy a
mindkettőnk által elfogadott póthatáridőn belül nem tesszük elérhetővé a számodra, úgy
jogosult vagy a Szerződést megszüntetni.

3.11. Fogyasztóként, a vállalkozásunk, mint Szolgáltató teljesítésre való felhívása nélkül is
megszüntetheted a Szerződést, ha
• a vállalkozás a digitális tartalom szolgáltatását vagy a digitális szolgáltatás nyújtását
nem vállalta, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy nem fogja szolgáltatni a
digitális tartalmat, illetve nem fogja nyújtani a digitális szolgáltatást; vagy
• a felek megállapodása alapján vagy a szerződéskötés körülményeiből nyilvánvaló,
hogy a fogyasztó számára elengedhetetlen a meghatározott időpontban történő
teljesítés, és a vállalkozás ezt elmulasztja (Rendelet 1. 23. § (2) bekezdés)

3.12. A Szerződés ÁSZF VI/10-11. pontok szerinti megszűntetését nekünk, mint vállalkozás
Szolgáltatónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal
gyakorolhatod.

4. A vállalkozás kötelezettségei a szerződés megszüntetése esetén
4.1. A szerződés megszüntetése esetén a vállalkozásként kötelesek vagyunk visszatéríteni
részedre, mint fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. Ha azonban
a teljesítés a szerződés megszüntetése előtt meghatározott ideig szerződésszerű volt, az
erre az időszakra járó ellenszolgáltatást nem kell visszatéríteni. Ez utóbbi esetben az
ellenszolgáltatásnak azt a részét kell visszatéríteni, amely a nem szerződésszerű teljesítés
időszakára vonatkozik, valamint azt a fogyasztó által előre megfizetett ellenszolgáltatást,
amely a szerződés megszüntetésének elmaradása esetén a szerződés hátralévő
időtartamára járt volna.
4.2. Ha a fogyasztóként az ellenszolgáltatás arányos leszállítására vagy a szerződés
megszüntetésére vagy jogosult, a vállalkozásként, mi mint Szolgáltató haladéktalanul, de
legkésőbb e jog gyakorlásáról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül
kötelesek vagyunk teljesíteni visszatérítési kötelezettségünket.
4.3. Neked, mint fogyasztónak visszajáró összeget az általad igénybe vett fizetési móddal
megegyező módon térítjük vissza. Kifejezett beleegyezése alapján a visszatérítésre más
fizetési módot is alkalmazhatunk, de téged, mint fogyasztót ebből adódóan semmilyen
többletdíj nem terhelheti.
4.4. A visszatérítéssel kapcsolatos költségek a vállalkozásként minket terhelnek.
4.5. A Szerződés megszüntetése esetén a vállalkozásként, mint Szolgáltató
megakadályozhatjuk, hogy a te, mint fogyasztó tovább használd az E-learning
tananyagokat, így különösen az E-learning szolgáltatást a részedre hozzáférhetetlenné
tehetjük, vagy letilthatjuk a felhasználói fiókodat.

5. A fogyasztó kötelezettségei a szerződés megszüntetése esetén
5.1. A Szerződés megszüntetése esetén a fogyasztóként tartózkodnod kell az E-learning
tananyag használatától, ha az továbbra is elérhető a számodra.
5.2. A Szerződés megszüntetését megelőző időszakra vonatkozó használatáért a
szerződésszerűen teljesített szolgáltatással arányos díjat vagy köteles fizetni.

VII. PANASZKEZELÉS

1. Panaszügyintézés
1.1. Velünk, mint Szolgáltatóval szemben, te mint fogyasztó – szóban vagy írásban – panasszal élhetsz
az alább megjelölt elérhetőségeinken keresztül:

13

telefon: +36 30 633 0180
e-mail: admin@linguina.eu
levelezési cím: 1111 Budapest, Kruspér utca 6-8. 3. em. 46. ajtó
1.2. A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk, és szükség szerint orvosoljuk. Ha te mint, fogyasztó a
panasz kezelésével nem értesz egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor
mi, mint vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul kötelesek
vagyunk jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát
• személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak, azaz neked átadni,
• telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 (harminc) napon belül – az írásbeli panaszra
adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg
megküldeni,

1.3. Az írásbeli panaszt mi, mint vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa
eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően (30) harminc napon belül kötelesek vagyunk
írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt
elutasító álláspontunkat indokolni vagyunk kötelesek.
1.4. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy
panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását
kezdeményezheti.
2. Fogyasztóvédelmi eljárás
2.1. Panaszt a lakóhelyed szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságoknál is tehetsz, ha a fogyasztói
jogaid megsértését észleled vagy véled. A panasz elbírálást követően dönt a fogyasztóvédelmi
hatóság a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztó védelmi hatóságok listáját itt éred
el: www.kormanyhivatalok.hu
3. Bírósági eljárás
3.1. A fogyasztóvédelmi jogvitából eredő igényeidet bíróság előtt érvényesítheted polgári peres eljárás
keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és a Polgári Perrendtartásról szóló
2016. évi CXXX. törvény rendelkezése alapján.
4. Békéltető testület
4.1. A fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a fogyasztó Szolgáltatást igénybe
vevő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető
testületnél (a lakóhelyed szerinti békéltető testület előtt). Fontos, hogy békéltető testület előtti
eljárás megindításának feltétele, hogy a Szolgáltatást igénybe vevő, azaz te és a Szolgáltató,
azaz mi közvetlenül megkíséreljük a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása a
fogyasztó, azaz a te kérelmére indul.
4.2. A békéltető testülethez benyújtott kérelemnek tartalmaznia kell:
a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c) ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett
testület megjelölését,
d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok
bizonyítékait,
e) a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül
megkísérelte a vitás ügy rendezését

f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását
nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve
fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
g) a testület döntésére irányuló indítványt,
h) a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek
tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli
nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló
egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről. Ha a fogyasztó
meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Telefon: +36 72 507 154
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testületek:
Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Központi telefonszám: +36 1 488 2186
Csongrád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekelteto.testulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.
Telefonszám: 06-1-269-0703
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
5. Online vitarendezési platform

5.1. Az Európai Bizottság egy internetes felületet, az online vitarendezési platformot (OVR platform)
működteti azon fogyasztók számára, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt
termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges
harmadik felet, azaz egy alternatív vitarendezési testületet a panasz kezelésére.
5.2. Az OVR platform itt érhető el:
(https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU)

VIII. SZERZŐI JOGI RENDELKEZÉSEK

1. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése
értelmében a Honlap, annak felépítése, megjelenése, design elemei, a vállalkozás lógója, illetve
a Honlapon elhelyezett, feltöltött tartalom, így különösen, de nem kizárólag valamennyi E-learning
tananyag szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll.
2. A fentiek értelmében ezért, az E-learning szolgáltatásunkat köteles vagy vonatkozó
jogszabályoknak így különösen, de nem kizárólag az Szjt. rendelkezéseinek megfelelően igénybe
venni és használni.
3. Tartózkodnod kell attól, hogy az E-learning tartalmakat, vagy annak bármely részét lemásolhatod,
reprodukáld, módosítsd, azokat nem jelenítheted meg, semmilyen formában sem terjesztheted,
nem teheted közzé, más művekkel nem kapcsolhatod össze, nem értékesítheted.
4. Tartózkodnod kell attól is, hogy olyan eszközt használj, fel – így különösen, de nem kizárólag
robotot, spidert, scrapert – amely alkalmas lehet arra, hogy az E-learning szolgáltatásunk egyéb
módon elérd, vagy elérhetővé tedd. Továbbá tartózkodnod kell az E-learning szolgáltatás
tartalmának bármely eszközzel történő manipuláicójától.
5. Tartózkodnod kell, bármely olyan szolgáltatás, szoftver, hardvert vagy egyéb telekommunikációs
eszköz alkalmazásától, amely alkalmas arra, hogy az E-learning szolgáltatásunkat, megszakítsa,
megzavarja esetlegesen megsemmisítse.
6. A fentiek mellett az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a honlapon található grafikai és
szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve
bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része
módosítható. A honlapról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos
írásos hozzájárulása esetén is csak a Honlapra történő hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.
A jogosult: HOTEL-INA Korlátolt Felelősségű Társaság, Köllner-Elsheikh Darin Zsófia.
7. A Honlap látogatói és/vagy a Felhasználó tudomásul veszi, hogy szerzői jogi jogsértés esetén, a
Szerződés ASZF III/9.4. pontja szerinti felmondásán túl a Szolgáltató jogsértésenként 1.500.000,-
Ft kötbérre tarthat igényt illetve a jogsértéssel felmerült valamennyi igényét bírósági úton
érvényesítheti.
IX. A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA, KIZÁRÁSA
Az online Szolgáltatásaink igénybevétele feltételezi az igénybevevő részéről az internet
lehetőségeinek és korlátjainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai
teljesítményekre és a lehetséges hibákra. A Szolgáltató semmilyen módon nem felelős az alábbiak
miatt, bármilyen okból is következtek be:
• bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a Honlap és
Szolgáltatások akadálytalan működését és a vásárlást;
• az interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adat meg nem érkezése, véletlenszerű
megváltozása;
• bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon;
• bármely szoftver nem megfelelő működése;

• bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget az adatvesztésből, a szoftver-helyreállításból, állási időből a
szolgáltatást igénybe vevőnél esetlegesen felmerülő károkért és elmaradt haszonért.
A Szolgáltatást igénybe vevő teljes körű és korlátlan felelősséggel tartozik a más személy
személyes adatainak megadásából eredő károkért. A Szolgáltató ilyen esetben minden segítséget
megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása
céljából.

X. VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK

• 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
• 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
• 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
• 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól
• 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
• 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
• AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a
belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő
indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival
szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a
2009/22/EK irányelv módosításáról
• AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a
természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és
az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről
(általános adatvédelmi rendelet)
• A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom
szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól
szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
Budapest, 2024. augusztus 1.

HOTEL-INA Korlátolt Felelősségű Társaság


Invite & Earn

X
Signup to start sharing your link
Signup
background banner image
loading gif

Available Coupon

X